tisdag 26 januari 2016

61

Lilla Swea, nu är det så tungt det märks på henne. Hon vilar mycket, men kommer inte riktigt till ro utan bökar runt på sin dyna. Hon blir varm och lägger sej på golvet, sen tycker hon kanske det blir på hårt och lägger sej på dynan igen.
Maten var trög att få ner. Hon vill gärna att jag sitter i min soffhörna och stickar så hon slipper flytta runt för att vara nära.
Idag beslöt jag att nu blir det egen runda, så det verkligen blir i hennes tempo, och dessutom tog vi den mindre rundan.
Det gick inte så sakta, utan det kändes som om det var bråttom hem.


Här sitter hon på löven, som ni ser försvann snön igen,  den som enligt bondepraktikan skulle ligga 9 veckor, men hallå det är ca 5,5 veckor kvar.
De sista 2 kvällarna vi gått och lagt oss har hon inspekterat valplådan noga men valt den vanliga platsen, fotändan på min säng.
Hennes kusin Soya har också kollat så den duger, hon har t.o.m. provlegat och tyckte nog att den funkade om hon nu ska tänkas ha valpar i framtiden.

 Så det är bara att vänta  lite till, men vi har ju åtminstone kommit ännu en dag närmare den stora dagen.

Tyckte vi fick ha med en bild på Sweas fina mamma Candy i sin fina tröja.Bilden är visserligen 5 år gammal.





 På länken här kommer ni till Elin och Sweas fina pappa Love    http://www.hysstroll.se/
 En väldigt fin och trevlig hane som tyvärr inte längre finns med oss. Gå in på bilder så hittar ni otroligt fina bilder på bl.a. Love.

 Jag lånade denna av  Elin

 Här en bild på Loves pappa    "Alladin"  Neville Sable Man Vom Eschenweg
Han lever än om jag inte har fel och han preci som Love och Swea är en hund med massor av "will to please" .







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar